17 dec 2008

Angeliens verhaal (december 2001, april en juli 2004, augustus 2006)

Hallo allemaal. Laat ik me eerst eens netjes voorstellen.... Mijn naam is Angelien ik ben 30 jaar en moeder van een dochtertje van 2 jaar. Bij mij is sinds kort baarmoerderhalskanker geconstateerd. Ik zit in PAP4. Ik ben totaal nog niet op de hoogte wat alles inhoud omdat de onderzoeken vreselijk lang duren en kerst en oud en nieuw voor de deur staan, gaat het nog langer duren dan normaal. Ik ben eigenlijk opzoek naar mensen die dit ook hebben PAP4 in een beginstadium. Ik heb veel op internet gezocht maar ben niet veel meer te weten gekomen dat dat ik nu weet. Ik weet wel, dat mijn wereld in duigen viel toen mijn dokter ineens voor mijn deur stond en dat ik in mijn gedachten gelijk dacht; Hij komt me niet vertellen dat het uitstrijkje goed is. Dus huilen, huilen en nog eens huilen. Dat vreselijke gevoel zal ik nooit weer vergeten. Gelijk mijn vriend opgebeld en gevraagd of hij zo snel mogelijk hier heen kon komen, evenals mijn ouders en mijn zussen. Allemaal vreselijk geschrokken, overrompeld en tranen in de ogen. En nu? Wat moet er nu allemaal gebeuren, vroeg ik de arts. Hij had, alvorens hij naar mij toeging al een afspraak gemaakt bij een gynaecoloog, en kon dezelfde week nog terecht. Ze hebben mijn baarmoeder ingekleurd en hebben verschillende hapjes op kweek gezet en een gedeelte van het slijmvlies in de baarmoeder weg gehaald, ook voor onderzoek. Nu moet ik weer 3 week wachten voordat ik meer hoor over die onderzoeken. Ik weet niet wat me allemaal nog te wachten staat misschien als iemand dit leest en hetzelfde mee heeft gemaakt, mij meer kan vertellen en over de eventuele verdere onderzoeken en over hoe andere mensen daar bij geholpen zijn. Moet ik rekenen op chemo? Of bestraling? Of een operatie? Ik zou het niet weten, alleen weet ik dat het wel weg moet worden gehaald. Ik zou dus nogmaals graag eens van mensen willen horen dit ditzelfde mee hebben gemaakt hoe het bij hen is verlopen en hoe het nu met ze gaat. Uiteraard zal ik jullie op de hoogte houden over het reilen en zeilen in mijn onderzoeken om daarmee weer andere mensen te kunnen helpen. Ik wil dan ook graag nog even kwijt dat ik dit een geweldige site vind, en waar heel veel mensen wat aan kunnen hebben. Dit is tot nu toe eerst mijn verhaal, maar ik kom er zeker nog op terug!
Groetjes
Angelien
PS, Christine, ik wil je bedanken dat je mensen de gelegenheid geeft om op deze manier hun verhaal te kunnen vertellen


Update april 2004:
Hier ben ik weer "Angelien" met mijn verhaal van de afgelopen tijden. Ik weet het is een tijd geleden, maar heb toen te veel aan mijn hoofd gehad en was er ff helemaal klaar mee. Ik ga inmiddels nog steeds om het half jaar naar het ziekenhuis voor contoles e.d, en ben nog steeds kankervrij, jippie!!!!!!! Ik ben na mijn verhaal dus naar het ziekenhuis gegaan voor "DE" behandeling. Het bleek gelukkig allemaal mee te vallen. Alles zat nog ingekapseld en kon via een dagbehandeling en een lisbiopt weg gehaald worden. Ik heb na die tijd nog wel veel zeurderige buikpijnen gehad, maar dat 1000X liever dan kanker. Nu gaat alles goed met me en heb door jou veel reacties gehad op mijn verhaal tot op de dag van vandaag. Nu nog krijg ik steeds mailtjes van mensen die vragen hoe het gaat en hoe alles is verlopen e.d. Heel fijn die site van jou hoor en ik heb inmiddels gezien dat je site onder de mensen met Baarmoeder(hals)kanker ontzettend populair is. Je geeft echt mensen de gelegenheid om alles lekker van zich af te schijven en dat vond ik destijds ook heerlijk. Nu nog steeds hoor!!! Groetjes Angelien.


Update van (juli 2004)
Hai Christine.
Hier kom ik nog even weer om een hoekje kijken, "Angelien". Ik ben inmiddels weer naar het ziekenhuis geweest (in mei) en alles gaat nog steeds geweldig. Ik mag nu om het jaar naar de dokter voor een uitstrijkje en hoef dus niet meer naar het ziekenhuis terug. Geweldig nieuw, of niet dan? Ik moet ook zeggen, sinds de kanker weg is gehaald, ik me stukken fitter en vitaler voel als daarvoor en zonder ?? menstruatiepijn, die bij mij altijd op de achtergrond aanwezig was. Ik wens dan ook de mensen met dezelfde aandoening heel veel sterkte toe en hoop ik op een goede afloop voor hun. Ik zal voor iedereen duimen hoor!!!!!!!!!!!!!! Uiteraard blijf ik iedereen op de hoogte houden, mocht er veranderingen komen in het ziektebeeld.I edereen nogmaals heel veel sterkte en toi toi toi.
Liefs Angelien.


Update van augustus 2006:

Hier even weer een berichtje van mij, Angelien.
Ik wou je even weer een update van mij geven...... Ik moet over een maand weer een uitstrijkje laten maken en ben natuurlijk op van de zenuwen, omdat ik de laatste tijd best weer veel pijn in mijn buik heb.
Ik heb het al uitgesteld omdat ik zo vreselijk bang ben voor de uitslag...... Maar ja... ik zou toch heen moeten hé? Pffffffffffffffff. Ik maak me nu ook echt weer zorgen, met het idee van: Het zal toch niet......?????? Maar ja dat kom ik pas te weten als ik heen ga en de uitslag te pakken heb. Nogmaals ik ben zo vreselijk zenuwachtig!!!!!!!
Het is ook dom dat ik nog niet eerder heen ben gegaan, maar ik ben zoooooo bang!!! Wie weet dat als het wel weer terug is, het dit keer minder goed zal uitpakken??? Misschien drukte om niets maar toch! Je weet dat het kan en dat de kans ook groot is, dusssss.....
Maar goed. Ik dacht ik wil het toch even weer aan je kwijt en ik zal zodra ik ben geweest en natuurlijk hopelijk de positieve uitslag heb het je laat weten. Natuurlijk ook als het minder goed uitpakt. Logisch vind ik.
Zijn er misschien mensen die dit lezen, die het terug hebben gekregen????? En, wat daar de uitslag van was? Ik hoop dat er mensen willen en kunnen reageren hierop, want ik ben zeer benieuwd daarna.
Groetjes en tot schrijfs maar weer en iedereen die het moeilijk heeft in zo'n periode wens ik heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel sterkte toe en kop op!!!!!!!!
Liefs en groetjes van mij,
Angelien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten