17 dec 2008

Pauliens verhaal (januari 2003)

Hoi,


ik zal me eerst even voorstellen: mijn naam is Paulien,35 jaar en moeder van 2 kindertjes. Vorig jaar mei zijn bij mij mijn baarmoeder + hals+ een deel van mijn vagina en de lymfeklieren verwijderd ,tevens is uit voorzorg één van mijn eierstokken opgehangen ,mocht naderhand blijken dat ik bestraald moest worden. 10 dagen na de operatie kreeg ik te horen dat mijn lymfeklieren schoon waren,maar dat ik toch uit voorzorg 5 chemokuren(cisplatin) + 5 weken bestraald moest worden. wat een schrik! maar goed, alles om te overleven. Het ergst na mijn operatie vond ik het zelf catheteriseren, het niet meer zelf kunnen plassen, man wat een rot gevoel, maar ondertussen is dat gelukkig weer helemaal goed gekomen. We zijn nu een 1/2 jaar verder en ik doe mijn best om weer een beetje de oude te worden, maar ik ben de laatste tijd zo vreselijk gespannen, iedere 2 maanden controlle en bloedonderzoek: als je binnen 2 weken niets hoort dan is alles goed., nou kun je je natuurlijk wel voorstellen dat iedere keer dat in die twee weken de telefoon gaat, het je 10 jaar van je leven kost. Ik weet dat het erbij hoort en dat het langzaam zal gaan slijten( mits het goed blijft gaan, natuurlijk) maar moeilijk is het wel. Voor de buitenwereld mankeer ik niets, maar van binnen is het één chaos.
groetjes Paulien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten