17 dec 2008

Marijkes verhaal (septeber 2004 en januari 2005)

Hallo Christine,

Mijn naam is Marijke, ik ben 37 jaar en ik ben op 28 november 2003 geopereerd: Wertheim Meigs, die benaming hoef ik je waarschijnlijk niet uit te leggen. Het gaat nu goed met me. Ik word om de drie maanden gecontroleerd en tot nu toe alles goed. Wat alleen niet goed gaat, en dat is ook de reden van mijn mail aan jou, is de klachten die ik na de operatie heb overgehouden. Ik kan nog altijd heel moeilijk plassen (ik moet echt persen om de plas eruit te krijgen en voel nog altijd niet dàt ik moet plassen- ik drink me overigens suf-) en mijn ontlasting is ook nog altijd erg hard en komt er ook alles behalve vanzelf uit. Wat ik me nu afvraag is of er tussen alle verhalen op je site ook vrouwen zijn die deze klachten hebben na een dergelijke operatie. Ik begin me nu toch af te vragen of het ooit wel weer goed komt. Het duurt me nu wat te lang. Alvast bedankt voor je reactie en fijn dat jij een manier hebt bedacht voor vrouwen om hun verhaal met "lotgenoten" te delen!

Marijke


januari 2005:
Jammergenoeg heb ik nog helemaal geen reactie gehad op mijn mail. Ik snap het niet want volgens de fysiotherapeut en uroloog waar ik inmiddels onder behandeling ben is het een veel voorkomend probleem na een dergelijke operatie. Misschien niet in deze mate, maar het komt echt meer voor. Ze schijnen behoorlijk huis te houden in dat gebied met deze operatie. Jammer dat niemand me hier voor of zelfs na de operatie over ingelicht heeft. Mijn gyneacoloog merkte alleen maar op dat het na een jaar "toch echt wel weer aardig bij het oude zou moeten zijn". Nou, alles behalve. Maar goed, er wordt aan gewerkt.
Ik roep nogmaals vrouwen op mij te mailen als ze mijn verhaal herkennen. Ik zou echt graag ervaringen van anderen horen.
Verder zie ik dat anderen ook vragen om een reactie. Het weerhoudt mij echter hen te mailen omdat ik nou niet het leukste verhaal te vertellen heb (ik kan ze niet echt geruststellen, bij mij liep het ook opeens heel anders dan in eerste instantie verwacht kon worden). Wel mag iemand die vragen heeft over iets wat haarzelf te wachten staat met mij mailen. Geen probleem!
Veel succes met je site en veel geluk met je eigen gezondheid!
Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten