17 dec 2008

Jacobines verhaal (juli 2002)

Hallo Christine,
Zojuist heb ik jouw site gelezen. eindelijk is een site weer ondanks het negatieve onderwerp eigenlijk positieve verhalen staan van mensen die kanker hebben gehad en zijn genezen. Vorig jaar augustus (24/08/2001) werd ook bij mij baarmoederhalskanker geconstateerd. In november 2000 was ik bevallen van onze tweede dochter. Na een periode van 8 maanden borstvoeding was de eerste ongesteldheid hevig. Dit schijnt niet adnormaal te zijn na een lange periode van borstvoeding. Toch vertrouwde ik het niet en ben de dag voor onze vakantie toch maar even naar de huisarts gegaan. Na een inwendig onderzoek vond hij het noodzakelijk dat ik een gynaecoloog bezocht. Nog niet thuis gekomen hing mijn huisarts aan de telefoon en had direct een afspraak gemaakt voor mijn bij het AZU twee uur later. Samen met mijn man naar Utrecht waar na een onderzoek baarmoederhalskanker werd geconstateerd! De schrik van je leven, twee dochters, één van 3 en één van 8 maanden! Dit geloof je niet. De week daarop, echo voor uitzaaiingen, bloed afnemen, gesprek met oncoloog en de week aansluitend mijn eerste chemokuur! (6 chemo's in 7 weken tijd) dit alles binnen negen dagen tijd. Uiteraard, ondanks mijn positieve instelling ben ik harstikke ziek geweest van de chemo. Samen met mijn man waren wij ervan overtuigd dat alles in orde zou komen. Twee weken na de chemo ben ik geopereerd (wertheim-meigs operatie). En op 18 november (verjaardag van mijn tweede dochter) kwam de bevestiging dat het weefsel schoon was. Ik ben dan ook genezen verklaard. Jammer vind ik dat de informatie op internet slecht is en dat je alleen de negatieve verhalen leest. Ik heb nog een lange weg te gaan omdat de gevolgden van de chemo nog wel merkbaar zijn. Maar voor de rest gaat het harstikke goed.

Met vriendelijke groet en Christine bedankt voor je leuke en vooral infomatieve site.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten