17 dec 2008

Sandras verhaal (maart 2002)


hallo mijn naam is sandra, ik ben 31, moeder van een dochter van 9, en bij mij hebben ze oktober 2001 ontdekt dat ik dus baarmoederhalskanker had, ik moest eigenlijk in 2000 voor een uitstrijkje maar ik durfde niet ja welke vrouw vind het leuk om met haar benen wijd te liggen bij de huisarts, heel stom dus want ik kreeg in 2001 bloedingen en veel afscheiding.
en na de gemeenschap deed het zeer, dus mijn man zei jij gaat naar de dokter dat heb ik dus gedaan en die stuurde mij meteen door naar het ziekenhuis en die zeiden dus dat het er niet goed uitzag.
na drie biopten te hebben afgenomen en bloed onderzoek kreeg ik na een dag of vier te horen dat ik kanker had en in zo'n ver stadium dat alles eruit moest behalve mijn eierstokken.
ik ben dus op 22 november 2001 geopereerd aan de wertheim operatie en had verder geen uitzaaiingen ik was er dus vanaf.
mijn nacontroles waren verder goed ik heb in januari de 31e een uitstrijkje gehad en ik had pap 1 perfect werd er gezegd.
acht weken daarna kreeg ik weer bloedingen en afscheiding meer dan normaal, ik weer terug naar het ziekenhuis en ja hoor er zat weer een tumor in mijn schede.
ik heb nu inmiddels een kijkoperatie gehad en een ct scan en een mri scan, de tumor drukt tegen mijn blaas aan dus nu gaan ze of bestralen met chemo of ik word weer geopereerd en dan halen ze mijn schede en mijn blaas weg ik krijg dan de rest van mijn leven een stoma, ik was een bijzonder geval zeiden ze want dit kwam bijna nooit voor.
ik ben dus weer de pechvogel, is er misschien iemand die dit ook heeft gehad? en weer helemaal beter is geworden dat zou ik graag willen weten.
ik blijf in ieder geval wel knokken ik laat me er niet onder krijgen en dat wil ik eigenlijk tegen iedereen zeggen die zoiets heeft meegemaakt of nu meemaakt geef het nooit op blijf vechten!!
groetjes sandra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten