17 dec 2008

Liesbeth's verhaal (september 2005)

Hoi Christine,
Ik had een tijdje geleden CIN3 dus kwam ik op jullie site.
Ik dacht toch even mijn verhaal om misschien ook wat positiefs te melden, ik hou het wel kort (denk ik)
Begin november laat ik een spiraal plaatsen, 3 mnd na mijn bevalling. De gyn maakt gelijk een uitstrijkje.
Uitslag PAP2, niets om je zorgen over te maken, vooral omdat ik borstvoeding geef. Over een half jaar weer.
Mijn huisarts vindt het met PAP2 een vervolg uitstrijkje te doen, maar de gyn niet.
Dus april (ik geef nog steeds borstvoeding) laat ik het tweede uitstrijkje maken weer PAP2, ik maak me nog steeds geen zorgen.
De gyn wil een colposcopie, dus gedaan en gelijk maar weer mijn spiraal laten verwijderen.
Omdat ze niet snel bellen maak ik me nog steeds geen zorgen. Als ze bellen is het.. kan je volgende week geopereerd worden?
Huh… wat.. uh kan ik niet even langskomen eerst. Dat is goed. Ik maak een afspraak en hang op, verbijsterd. Operatie, waarom dan??? Wat dan???
De volgende dag bel ik weer, graag wat meer uitleg. Het uitstrijkje is CIN3 en ze gaan een lisexcisie doen, volledige narcose. Ik ga surfen en ga me toch wat zorgen maken. Aan de andere kant ben ik niet zo’n doemdenker en maakte ik me weer de meeste zorgen over de narcose.
De operatie verliep goed (een wat goed doorbloedde baarmoeder dus wat veel bloed verloren). En ik heb inderdaad het meeste last gehad van de narcose…
Intussen heeft mijn zus een uitstrijkje laten maken PAP3A dus gelijk een colposcopie. Erg voor mijn moeder omdat ze tegen miskramen een medicijn had gebruikt en zich gelijk schuldig voelt. De arts maakt gelijk een afspraak voor de lysexcisie met mijn zus. Als ze voor de operatie komt blijkt deze niet nodig te zijn. Positief toch?
De uitslag van mijn operatie is goed, alles verwijderd en over 2 maanden nieuw uitstrijkje. Het was wel even schikken maar ben positief blijven denken.
En blij met een gyn die ook bij PAP2 een grondig onderzoek doet. Nu maar hopen dat ik (opnieuw) zwanger wordt.
Misschien kan/wil je er wat mee.
Groetjes Liesbeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten