17 dec 2008

Verhaal van een zusje (augustus 2004)

Hoi, Het betreft mijn zus. Zij heeft ongeveer 3 maanden geleden een uitstrijkje laten doen en vervolgens hoort ze dat er vreemde cellen geconstateerd zijn: uitslag pap3! Mijn zus heeft een dochtertje en ze wilde nog heel graag een tweede. De gynaecoloog zei: Als je zwanger wilt raken, doe het dan zo snel mogelijk. Ze hebben wat weefsel weggehaald en na 2 maanden raakte ze zwanger en was dolblij! Maar ze had voordat ze zwanger was alweer een tweede uitstrijkje gehad. Vanmorgen kreeg ze daar de uitslag van. Weer pap3! Ze is nu erg overstuur ook omdat de gynaecoloog erg bot en onpersoonlijk reageerde en mijn zus klapte dicht en heeft verder geen informatie durven te vragen. Het was dezelfde gyn. die ook zei dat ze z.s.m. zou moeten aantellen en nou zag hij dat ineens als een bijkomend probeem. Tenminste, zo vatte mijn zus het op. Mijn zus heeft een 2nd opinion aangevraagd in het Radboud en gelukkig kan ze daar maandag a.s. al terecht. Ze zit met heel veel vragen zoals: 3 maanden geleden hebben ze 't "foute weefsel" weg laten halen en 3 maanden later heeft ze weer pap3. Ze is nu weliswaar pas anderhalf maand zwanger (ze voelt zich ontzettend goed!!!) en ze kunnen haar volgens de gyn. niet controleren tijdens die periode. Een zwangerschap duurt 9 maanden; er zit dus een risico in dat als ze haar zwangerschap uitzit, dat ze er na 9 maanden achterkomt dat ze inmiddels pap4 of pap5 heeft? Of heeft een zwangerschap wellicht een pos. uitwerking? Is daar verder iets van bekend?

Groetjes van een zusje!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten