17 dec 2008

Saskia's verhaal (augustus en september 2007)

augustus 2007
hoi hoi
Ik heb je verhaal gelezen en kan je de angst zo goed voorstellen Ben zelf al dagen aan het spoken Ik ben eind 40 en had al een jaar niet gebloed en kreeg ineens een bloeding Op de poli konden ze geen uitstrijkseltje maken dus 2 dagen daarna operatief Afgelopen donderdag uitslag. Drie kwartier gewacht en moest naar binnen maar me chirurg was er niet dus een andere dokter Die begon meteen Ik heb heel slecht nieuws voor u is er iemand met u meegekomen dan zou ik die roepen want u heeft kanker (me zoon was mee dus die hoorde dit ook) Me wereld storte in maar zei hij wie weet. De afgelopen 2 dagen slaap ik niet en zie steeds die verschrikkelijke man voor me.Moet dinsdag naar het UMC utrecht en ben bang en hield het niet meer vol Ben alleenstaand hoe moet dit verder als ik er niet meer ben. Op eens kreeg ik de vechtlust: Ik moet het weten en nu......Om een ;lang verhaal kort te maken Ik heb gesproken met de chirurg die mij heeft geopereerd. Heb alles verteld hoe die andere dokter het zei enzenz. Dat had hij helemaal nooit mogen doen want hij was weg geroepen voor een spoed Oke ik begin hij zei: Dinsdag bent u op de poli gekomen voor een uitstrijkseltje maar dat lukte niet dus donderdag operatie en is dat toen gebeurtInderdaad zat daar een kanker gezwel dat is zeker. Het zit aan de buiten en binnen kant van de baarmoederhals Hoe groot vroeg ik en wat zegt zijn ervaring. Hij vertelde dat hij alleen kan zeggen dat er verschillende paps zijn van 1 t/m 5 of 7 weet niet mee dacht 7 Zo op het eerste oog gezien het gezwel dacht hij aan pap 2. Maar er moet verder onderzoek gedaan worden in het UMC Hij dacht dat ik me zorgen maakte over de behandeling!!!!denk ikwant begon ik weet natuurlijk niet of de baarmoeder eruit moet of een stuk eraf of andere dingen Verdere onderzoeken wijzen datuit ook of het uitgezaaid is (dat zei hij niet maar dat zei die andere dokter ook ff lekker)

9 augustus:
De biopt heb ik al gehad onder narcose en kreeg daar ook het antwoordt op bij die geweldige attente dokter. Slecht nieuws u heeft kanker. Mijn chirurg die mij geopereerd heeft zei : Inderdaad zat daar een kanker gezwel dat is zeker. Maar de inval dokter had helemaal dat niet mogen zeggenHet zit aan de buiten en binnen kant van de baarmoederhals Hoe groot vroeg ik en wat zegt zijn ervaring. Hij vertelde dat hij alleen kan zeggen dat er verschillende paps zijn van 1 t/m 5 of 7 weet niet mee dacht 7. Zo op het eerste oog gezien het gezwel dacht hij aan pap 2. Bij me huisarts staat carcinoom. Maar er moet verder onderzoek gedaan worden in het UMCheb het UMC gebeld en die zeggen weer welk soort kanker? Ik leef gewoon in de zenuwen tot dinsdag dat snap jij helemaal Wat bedoelen ze met carcinoom en pap2 en welk soort kankerhelp me aub wordt er gek van is er hoop voor me?

groetjes sas


15 augustus:
Inderdaad ben ik gisteren wijzer geworden over wat pap inhoudt. Nou ik zat al gewoon in pap 5 want heb dus al kanker. Ik ben helemaal door de war en aangeslagen Gisteren long foto.s en bloedonderzoek en donderdag (morgen) echoandere organen A.s. maandag onder narcose om te kijken of het niet verkleefd is aan me blaas(dagopname) en bekijken de rest Verdorrie ik ben geen klein kind wil gewoon weten wat dit inhoudt? Ja ik heb begrepen dat ze gaan zoeken of het uitgezaaid is. Daarna hoor ik de 28 augustus de totale uitslag. Wat houdt dit in allemaal en waar gaat me toekomst naar toe. Weet jij iemand die dit ook heeft mee gemaakt. De 28e hoor ik of me baarmoeder,eierstokken en lymfe eriot gaan Help me alsjeblieft ik kan tegen een stootje hoor
groetjes sas

16 augustus:
Vandaag een spannende dag gehad de echo.s met als uitslaglever,nieren,milt,alvleesklier niets te vinden. Nu maandag onder narcose me blaas en darmen en dan alhet onderzoek achter de rug. Zou het dan toch allemaal goed komen of ben ik weer te vroeg blij?? Gisterenavond zat ik diep in de put van bangheid maar vanmorgen positief naar het UMC Utrecht gegaan. Dan wachten op de officieele uitslag 28 augustus
lieve groetjes
sas

25 augustus:
Nou a.s. maandag om half 11 wordt ik geopereerd. Ik heb geen uitzaaingen maar ze halen baarmoeder,eierstokken en limfeallemaal weg. Ik zie er vreselijk tegenop vooral de uitleg die ze me gaven Ik krijg buiten de narcose eerst een ruggeprik en een slangetje in me rug waardoor ze pijnstillers kunnen geven Dit is zo.n dubbele gedachte want aan de ene kant ben ik blij dat ze alles kunnen weg halen en aan de andere kant doods bang Misschien gek maar ik ben bang. Als ik maar onder narcose ben dan slaap ik toch en daarna zal ik blij zijn als ik me kinderen zie (heb grote kinderen) maar ze blijven mijn kindjes. De chirurg heeft me verzekerd dat dan alle kanker weg is wat loop ik dus te zeuren. Ik ben ook blij maar zo verschrikkelijk eenzaam. Soms verlang je dan naar een partner die eens een arm om je heen kan slaan. Bij kinderen is dat toch anders. Na maandag hoor je me dus ff niet.
prettig weekend en tot gauw
liefs sas

3 september:
Hier even een kort emailtje want ben vandaag net thuis uit het ziekenhuis. Alles viel tegen en liep alles. Toen ze mijn buik hadden open gemaakt zagen ze een limfe kliertjein me liezen die iets opgezet was. Ze hebben beide verwijdert en een bevatte kankercellen en de andere niet. Ze hebben me vervolgens weer dicht genaaid en vonden dat dit gebied beter bestraald kon worden dan alles weg gehaald. Als ze alles zouden weg halen zouden ze te lang moeten wachten met bestralen omdat de huid langere tijd nodig heeft om te verstellen Raar ga er in en kom eruit en heb nog hetzelfde
groetjes sas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten