17 dec 2008

Manon's verhaal (oktober 2007)

Hallo allemaal,
Toen ik 8 jaar oud was is mijn moeder toen 34 jaar met een slechte uitslag opgenomen in het ziekenhuis, baarmoederhalskanker! Alles is radicaal verwijderd bij haar en heeft nu 20 jaar na data nog steeds last van de operatie. Doordat mijn moeder op jonge leeftijd hiermee te maken heeft gekregen werd ons aangeraden (mijn zusje en ik) vanaf 18 jaar jaarlijks uitstrijkjes te laten maken.Mijn zusje kreeg 2 1/2 jaar geleden (toen 20 jaar) uitslag HPV II, dat is schrikken.Gelukkig heeft ze snel een afspraak in het z-huis gekregen en daar hebben ze gekeken doormiddel van een soort aceton Geeft kleuring van de foute cellen aan) dat het er rustig uit zag, het virus heeft zich ook weer vanzelf afgebroken. En gelukkig is het nu weer goed. Kleine 2 jaar terug ging ik weer naar de huisarts toe voor mijn controle uitstrijkje, al die jaren was het goed. Ik kreeg tot mijn schrik te horen dat ik het HPV II had, maar hoefde geen zorgen te maken omdat het na een half jaar vanzelf afgebroken kon zijn.Dus moest na een half jaar maar weer terug komen, helaas het zat er nog. Kreeg een verwijzing naar het ziekenhuis, daar ook nog uitstrijkjes laten maken en andere onderzoeken gehad. Het HPV virus werd niet erger maar werd ook niet afgebroken, en de arts was bang dat het ook niet meer ging gebeuren. Ik ben 28 jaar en heb nog geen kinderen maar wel een sterke kinderwens, er spookt dan van alles door je hoofd. De arts was bang dat het zich verder ging ontwikkelen en wilde daarom mijn baarmoeder schoonmaken en een stukje van mijn baarmoedermond weghalen. De arts vertelde dat ik een kleine baarmoeder en mond heb, dus kon ze niet te veel weefsel wegnemen i.v.m. het eventueel toekomstige zwangerschappen Dat is vandaag dus gebeurd, ik voel me verder goed op de krampen en het vloeien na dan. Over twee weken moet ik terug komen voor de uitslag, erg spannend.
Maar vragen blijven altijd................
Groetjes Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten