17 dec 2008

Talins verhaal (april 2003)

Hallo Christine,
Ik ben ook een Duitse die hier in Nederland leeft.
En omdat het hier toch allemaal anders loopt als in Duitsland was ik verbaasd als ik een oproep kreeg voor baarmoederhalskanker. Ik had zoiets van, na ja wat moet ik ermee ?? Ik ga niet ! Ik ben toch maar gegaan en daar ben ik achteraf wel heel blij mee. Ik kreeg te horen dat ik PAP4 had. SCHRIKKEN !!
Omdat je er helemaal niets over weet. Gelukkig heb ik je site ontdekt. Aan de hand van de biops heeft de gynogkolog wel een plekje gezien wat niet goed was en een stuk weefsel naar het lab gestuurd. Het biops valt best mee. Gelukkig duurde het onderzoek niet lang. 3 weken later kreeg ik te horen dat de uitslag CIN 3 was. Ook weer schrikken! De arts zei dat het net niet kwaadaardig was. Dat heeft te doen met de groei van de slechte cellen. Als ze in de diepte groeien en door een bepaalde laag doorheen zijn dan wordt het gevaarlijk. 4 weken later werd ik geopereerd (consitatie). Het werd in een dagopname gedaan. De operatie zelf duurt ca. 20 minuten. Ik kreeg meerdere verdovingsspuiten in de baarmoedermond en daarna begon hij het stuk uit te snijden en daarna de bloedvaten dicht te branden.
Het is allemaal natuurlijk niet leuk, maar het valt ook heus mee. En daarna heb ik helemaal geen pijn of last meer gehad. Een beetje bloeden, dat was het enigste. Voor alle die het nog voor zich hebben wil ik even moed maken en zeggen dat het niet heel erg is !!!!!
Het was toch een spannende tijd voor mij en ik ben heel blij dat ik alles achter me heb.
Ik weet iedereen beleefd en voelt het anders, maar dat is mijn versie.
Bedankt en de beste groeten
Talin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten