17 dec 2008

Dorines verhaal (januari 2002)

Hai,
Mijn naam is Dorine en ik woon in Belgie,'West-Vlaanderen', ik ben 40 jaar en heb 3 kinderen. Alles is heel snel gegaan bij mij, ik begin dan maar bij het begin. Ik klaagde van buikpijn en dacht dat er iets mankeerde aan mijn darmen, maar na een kijkoperatie van de darmen leek het stress te zijn. Mijn huisdokter raadde me dan ook aan om mijn vrouwenarts te bezoeken, dat was ook nodig want ik ben drie jaar niet geweest (ik weet het dom van me).
Na onderzoek van het uitstrijkje wist ik, als je niks hoort binnen 10 dagen is alles ok. De 11de dag kreeg ik dan toch een brief van de dokter en zonder die open te maken begon ik hevig te huilen 'er was iets niet juist'. Ik maakte mijn brief open en inderdaad, ik had een 'prikkeling' aan de baarmoederhals en moest terug op controle. Niet getalmd ik direct de foon gepakt en belde de dokter op, wat is een prikkeling? 'Jammer mevrouw, de dokter is op vakantie, je kunt terug bellen na 10 dagen.' Geloof me heel stresserende dagen hoor !
Na 14 dagen op controle werd mij meegedeeld dat er inderdaad iets niet juist was en moest een bioptie laten doen, een stukje van de baarmoederhals laten verwijderen om te laten onderzoeken door het lab. Na 2 dagen in het ziekenhuis terug naar huis en afwachten, diezelfde week kreeg ik mijn menstruatie en hop terug naar het ziekenhuis daar werd me meegedeeld dat dat zou normaal zijn als je de eerste keer na die operatie menstrueerd erg hevige bloedingen optreden, na 2 dagen terug naar huis.
Op de volgende controle kreeg ik te horen dat er inderdaad een 'prikkeling' zat tot baarmoederhalskanker en dat men had voorgenomen die voor alle zekerheid te laten verwijderen omdat er kans was dat ik echt kanker zou hebben binnen de 5 jaar, beter voorkomen dan. ....
Zo gezegd zo gedaan dan maar, lang heb ik er niet bij stilgestaan en nu is mijn baarmoeder verwijderd en is pas 20 dagen geleden.
Ik had echter nog heel veel vragen daaromtrend en dacht bij mezelf om dit op te zoeken via internet en zo belandde ik hier op deze site. Bedankt hoor, veel van mijn vragen zijn opgelost en ik hoop maar vlug te herstellen ik zou graag terug de bezige bij van voorheen willen zijn !
Dit was echt een oppepper die ik nodig had, nu terug mijn bedje in (een leuke vermoeidheid!)thx.
Groetjes Dorine.