17 dec 2008

Tinekes verhaal (januari 2003)

Ik heb in 1996 baarmoederhalskanker gehad en een half jaar later baarmoederkanker. Ben toen nabestraald. Daarbij zijn de eierstokken stuk gegaan. Er is mij toen indertijd gevraagd of ik tijdens de bestralingen de eierstokker voorlopig wat hoger op wilde zetten, maar omdat mijn moeder net aan eierstokkanker overleden was, besloot ik ze te laten zitten. Ze zouden daarna namelijk toch verwijderd worden en ze door bestraling stuk waren gegaan. Dat vond ik een veilig idee, want ook nog eens eierstokkanker dat wilde ik niet.
Nu wil ik iedereen afraden de eierstokken te laten meebestralen. Laat ze alsjeblieft tijdelijk hogerop zetten, want zonder werkende eierstokken verandert er erg veel in je leven. Ik ben heel blij dat ik leef maar ik had het leven een stuk fijner gevonden met eierstokken die gezond zijn. Ik gebruik wel medicijnen die de overgangsklachten tot een minimum beperken (Premarin) maar toch....
Mijn naam is Tineke ik ben nu bijna 47 en LEEF.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten