17 dec 2008

Wiesjes verhaal (januari 2004 en mei 2004)

hoi het begon bij mij in dec 2003 ik moest voor het bevolkings onderzoek heen voor een uitstrijkje mijn eerste keer. na 4 dagen werd ik gebeld pap3b. ik moest de week er na na het ziekenhuis en die week daarna voor een colposcopie ze dachten dat het er wel positief uitzag,maar toen ik na 3 week voor de uitslag terug kwam bleek het niet goed te zijn het waren kwaadaardige cellen dus BAARMOEDERHALSKANKER. ik dacht gelijk ik heb kanker en ga dood ik heb twee kleine kindertjes nog een van 5 en een van 2 jaar. maar de arts zei gelijk dat ik daar niet bang voor hoefde te zijn het zijn kwaadaardige cellen maar in een zeer vroeg stadium. ik word 25 feb geopereerd de baarmoeder gaat er uit en mijn lymfen de kans dat het in mijn lymfen zit is 2 procent dus dat is heel weinig maar ze nemen het liever wel gelijk weg voor de zekerheid. ik ben best wel bang hoe de operatie verloopt, maar ook voor de vooronderzoeken, bloed prikken, longfotos en een scan geloof ik ik ben dan bang dat het in mijn hele lichaam zit ik heb ook altijd gerookt dus ik ben wel bang dat het dan in mijn longen zit. ik heb verder trouwens helemaal geen klachten geen buikpijn of bloedverlies helemaal niks. nou ik laat na de operatie weten hoe het gegaan is.

groetjes wiesje



Update (mei 2004):

hier even een update van mijn verhaal over baarmoederhalskanker. ik heb de operatie dus inmiddels achter de rug. ze hebben bij mij de wertheimer operatie gedaan de baarmoeder eruit baarmoederhals de lymfeklieren en omliggend weefsel. de operatie heeft 4 uur geduurd. het was een zware tijd na de operatie weer thuis ik kon haast niks en ik heb veel problemen met de ontlasting gehad en met het plassen maar het is weer helemaal goed gekomen. ik kreeg de uitslag na ongeveer 10 dagen na mijn operatie en die was gelukkig goed geen UITZAAINGEN gelukkig dus ik hoefde niet bestraald te worden. de eerste controle heb ik nu inmiddels gehad en die was goed alleen mijn hb gehalte was nog laag maar dat kwam door de zware operatie zeiden ze en die gaat vanzelf wel weer omhoog. 1 juni moet ik weer heen voor controle. toch heb ik nog steeds angst dat het weer terug kan komen daarom ben ik ook blij dat ik nu onder strenge controle sta. voorzover weer eerst mijn verhaal. groetjes wiesje





Update Wiesje
Ja, goed he de uitslag daar ben ik ook heeeeel blij mee want je zit na de operatie toch nog 10 dagen in onzekerheid van zou het uitgezaaid zijn of niet. en dan krijg je dat verlossende antwoord. ze hadden ook toen alles voor mij versiert thuis en gebak opgehaald heel leuk. ach het zal in de loop van de tijd ook wel slijten denk ik dat gevoel van angst dat er weer opnieuw kanker komt. ik heb wel via jouw site met de verhalen een paar mailtjes gestuurd aan vrouwen hoe die het hebben ervaren dus echt heel goed van je die site want zo ken je ervaringen lezen en evt vragen stellen via mail. ik schrijf ook met een paar meiden op een forum die ook het zelfde hebben meegemaakt en dat lucht ook op dat je er samen over kan praten.

groetjes wiesje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten