17 dec 2008

Heidi's verhaal (september 2006, november 2007)

Hoi,
Ook ik ben één van die vele vrouwen die met een bang hartje altijd op controle ging, je wist maar nooit! 20 juli was het weer eens zover, naar de huisarts voor mijn driejaarlijkse controle. Ik had nog nooit problemen gehad bij een uitstrijkje en dacht nu ook weer "Niks aan de hand". 's Maandags nadien mocht ik terugbellen naar de huisarts en dan zou hij wel de uitslag hebben. Die uitslag was helaas nog niet binnen wegens het verlengde weekend (21 juli = nationale feestdag in België) en dus moest ik nog enkele dagen wachten. Oke, dan belde ik dus vrijdag terug, dan zou de uitslag er toch wel zijn (verschrikkelijk zenuwslopend dus). Helaas kreeg ik niet zo'n leuke uitslag: PAP 3a. Dat was wel schrikken natuurlijk! Mijn huisarts probeerde me direct gerust te stellen en zei dat ik gewoon voor extra controle naar de gyneacoloog moest. Hij zou wel bellen voor een afspraak, of ik de volgende dag weer terug belde. Groot was mijn verbazing dat hij dat de volgende dag bleek vergeten te zijn! Sorry sorry sorry: Ik zal morgenvroeg bellen! 's Nachts werd ik ziek van de zenuwen, dus zat ik 's morgens zelf ook bij de huisarts en kon hij mooi bellen terwijl ik erbij zat en kon hij het niet vergeten! Gelukkig, de volgende dinsdag kon ik al bij de gyneacoloog terecht. Die man stelde me al snel gerust (probeerde dat toch) en zei dat het meestal wel meevalt. Hij ging me snel onderzoeken en kwam al even snel tot de conclusie dat ik toch wel een conisatie nodig had. Nu was ik helemaal van de kaart. Dat klonk niet goed. Met een klein hartje en een afspraak voor de conisatie op zak ging ik naar huis en heb ik daar eerst een potje zitten te huilen. 23 augustus was het zover! Tot dusver is alles meegevallen, maar ik heb de uitslag van na de operatie nog niet, dus die ongerustheid is nog altijd niet weg! Deze week ga ik naar de huisarts en die zou de uitslag moeten hebben. Hopelijk ...!!!
Groetjes, Heidi (met een klein hartje)

Update van september 2006: Ik heb net bericht gekregen dat alles goed verlopen is en dat er geen kwaadaardige cellen gevonden zijn. GOED HE! Ik hoop dat er zo nog velen volgen die goed nieuws krijgen en de anderen wens ik heel veel sterkte. En laat de moed nooit zakken, want er is altijd wel iemand met wie je je muizenissen kan delen.Is het niet in je nabijheid dan is het wel iemand zoals ik of één van die vele anderen op deze site!Groetjes!
Heidi

2de update van september:
Hoi!
Hier ben ik weer! Ik ben ondertussen naar de gyneacoloog geweest ter controle en blijkt dat ik heel veel "sjans" gehad heb en net op tijd de "slechte plekjes" heb laten verwijderen. Nu moet ik 1 jaar om de 3 maanden een uitstrijkje laten nemen, daarna 2,5 jaar om de 6 maanden en daarna elk jaar 1 keer. 'tWas toch wel eventjes slikken! De kans bestaat ook dat het weer terugkomt en dat ik weer onder het mes moet. De dokter vertelde me dat hij meestal aanraadt bij vrouwen rond de 40 jaar die geen kinderen meer willen om de baarmoeder dan te laten verwijderen. Nou dat zien we dan wel, maar nu wil ik genieten van mijn leven!!
Sterkte voor diegene die iets minder geluk hebben, want IK HAD DAT OOK KUNNEN HEBBEN. Je staat er dan wel eens bij stil hoeveel geluk een mens kan hebben en met hoe weinig je gelukkig kan zijn. Wij gaan nu eens zoveel van elkaar genieten, want je weet maar nooit wat er met je gebeuren kan!!!!!

3de update van november 2007
Hoi,Ik wil voor één keertje eens een positieve update doorsturen! Zoals je hiervoor misschien al gelezen hebt, heb ik vorig jaar een pap 3a gehad en heb ik een conisatie laten doen. De gynaecoloog verzekerde me dat ik nog perfect kinderen krijgen kon. Ik dacht, die vent is gek, nu begin ik er ook niet meer aan, ik was namelijk al 39. Toch voelde ik het nog altijd kriebelen als ik baby's zag. Na lang nadenken en overleg met de huisarts zijn we er toch voor gegaan. Nu ben ik al 9 weken zwanger en sta ik wel ietsjes meer onder controle dan de gemiddelde zwangere vrouw. Maar wij zijn zoooo gelukkig nu. Zo zie je maar dat het niet altijd slecht afloopt!!!groetjes, Heidi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten