17 dec 2008

Lindas verhaal (juni 2003)

Mijn naam is Linda en ik wil ook wel even mijn verhaal doen.
7 weken geleden is bij mij-naar aanleiding van het bevolkingsonderzoek- een uitstrijkje met pap 4 ontdekt. De dokter belde mij daarover en ze had voor de volgende dag een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog voor een bioptie.
De uitslag kwam twee weken later, het bleek CIN3 te zijn. Dit is het laatste voorstadium van kanker. Gelukkig was deze afwijking in 1 biopt gevonden. De overige drie kregen de benaming'ernstige dysplasie'. Dit is dus ernstig afwijkend weefsel maar het gedraagt zich nog wel netjes. Ik besefte dus dat ik er net op tijd mee was. Er werd een afspraak voor een lis-excisie gemaakt. Mijn afwijking zat op de baarmoedermond dus niet dieper gelegen in de baarmoederhals. Inmiddels is de ingreep alweer twee weken geleden gebeurd en heb eergisteren van mijn gynaecoloog gehoord dat alles succesvol is weggehaald! De zogenaamde snijvlakken zijn schoon. Ik wilde dit verhaal graag vertellen omdat uit mijn verhaal blijkt dat het ook nog wel eens mee kan zitten. Natuurlijk blijf ik onder controle en dat vindt ik ook heel spannend, maar misschien kan ik met mijn verhaal waardevolle informatie geven aan iemand die er nog maar pas mee geconfronteerd wordt. Er zijn namelijk dokters die het al hebben over kanker als er alleen nog maar een pap uitslag van 3,4 of 5 is, terwijl er nog niet eens een bioptie is verricht! Bovendien heb ik ook erg veel geluk gehad met het feit dat ik na vijf weken al geholpen ben.
Mocht de afwijking weer terugkomen dan zal ik je daar zeker over berichten.
Ik wens jou en iedere vrouw die dit treft veel sterkte, ook na de ingreep, want de angst blijft altijd.
Lieve groetjes van Linda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten