17 dec 2008

Jale's verhaal (oktober 2008)

Hoi christine,
Ik wil eigenlijk iets vragen aan andere vrouwen die ook baarmoederhalskanker hebben gehad, ik zal even kort mijn verhaal schrijven.
Ik kreeg in 2002 te horen dat ik baarmoederhalskanker had en was toen 34, het is allemaal zo snel gegaan ik kreeg in februari 2002 te horen en april 2002 werd ik geopereerd, was een radicale ingreep ze hebben mijn baarmoeder, eierstokken en wat limfeklieren weggehaald vervolgens heb ik nog bestralingen en chemo gehad, moet zeggen was een hele zware tijd maar godzijdank is alles goed gegaan ik heb echt geluk gehad.
Maar nou heb ik sinds een jaar ongeveer tussendoor lichte bloeding het is maar heel klein beetje maar de schrik was erg groot toen ik het voor het eerst zag, ben meteen naar de gyneacoloog geweest hij heeft onderzocht, uitstrijkje genomen en alles was ok maar heb toch een angstig gevoel als ik elke keer bloed zie. Gynecoloog zij dat het zou kunnen komen door omdat het van binnen te droog is, ik wilde eigenlijk graag weten of er ook dames tussen zitten die dat ook hebben dat ze na zoveel jaren af en toe gaan bloeden, soms dan duurt het 2 a 3 dagen de bloeding maar heel klein beetje mijn onderbroek word zelfs niet rood zo weinig en dan is het aantal weken weg en dan opeens 1 dag bloeding en dan weer een hele lange tijd weer niet.
En toch heb ik elke keer raar gevoel zou het terug zijn enz enz heb zelfs dit jaar juni een chekup laten doen in duitsland omdat ik toch bang was, die schrik zal altijd in je blijven denk ik dat zal er nooit meer uitgaan.
Ik had eindelijk beetje vertrouwen in mijn lichaam maar nu begin ik weer te twijfelen aan mijn lichaam, terwijl mijn gyneacoloog zegt dat er niks aan de hand is en dat ik mij geen zorgen hoeft te maken, maar toch die gevoel blijft. Ik hoop dat ik zo snel mogelijk een antwoord terug krijg.
Met vriendelijke groeten
Jale

Geen opmerkingen:

Een reactie posten