17 dec 2008

Lianes verhaal (juli 2003 en december 2003)

Hier nog even mijn vervolg verhaal wat ik had beloofd,
Ik heb ondertussen een conisatie gehad, en de week daarna was de ergste uit mijn leven geloof ik.
Het wachten op de uitslag is erg zenuwslopend. Maar na een week mocht ik eindelijk bellen, en ik kreeg het mooiste cadeau wat er bestaat, ik had geen kwaadaardige cellen alleen een hele erge dysplasie en die was doormiddel van de conisatie volledig verwijderd.
Ik was klaar, ik was weer vrij
Natuurlijk wel onder sterke controlle maar toch, nu drie maanden later heb ik een nieuw uitstrijkje gehad, en weer was het wachten op de uitslag. Maar wederom top. PAP1 Tot over 6 maanden.
Dus alles is oke aan deze kant, ik hoop dat je dit bij mijn verhaal wil plakken zodat de mensen kunnen lezen dat het ook allemaal goed kan lopen.
heel veel groetjes en sterkte allemaal
liane

Lianes verhaal:
Hoi ik ben liane, 31 jaar en moeder van 2 kinderen. Ik heb begin juni een uitstrijkje laten maken, naar aanleiding van het bevolkingsonderzoek. Pas na ruim een maand kreeg ik de uitslag (ik dacht tegen die tijd dat het allemaal wel mee zou vallen, want als ze wat vinden bellen ze. Toch?) Nou fout dus er werdt me verteld dat ik pap5 had. ik schrok wel maar het drong nog niet zo tot me door, er werd me verteld dat ik diezelfde dag nog een afspraak moest maken met de gynacoloog. En daar werd me verteld dat ik gelijk s'middags langs kon komen. Pas toen werd ik wat angstig, waarom zo snel, normaal zijn de wachttijden toch vrij lang. Gelukkig had ik een gynacoloog die heel rustig was en die alles heel rustig vertelde en daar ook goed de tijd voor nam. Tevens hebben ze gelijk een nieuw uitstrijkje gemaakt en met een microscoop alles nog eens goed bekeken, ook heeft hij twee biopten genomen. Nu is het wachten op de uitslag.
Ik vind het nu toch wel eng worden ik heb ook op deze site alle verhalen gelezen en jullie hadden allemaal pap 3a, 3b of pap4 en dat was al geen pretje, ik heb pap 5, en een kopac score van p9, invasief plaveiselcel carcinoom en er was tevens sprake van hyperkeratose en HPV. Nu klinkt dat allemaal heel medisch en ik snapte er dan ook heel weinig van, op het internet word ik eigenlijk ook niet veel wijzer. Ik zou graag gewoon heel concreet willen horen wat ik heb, maar ik ben bang dat ik dat pas hoor na mijn bioptie uitslagen.

groetjes liane en ik hou jullie op de hoogte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten