17 dec 2008

Jeanettes verhaal (mei 2002)

Hallo,
Ik ben Jeannette, 35 jaar, getrouwd en moeder van 2 zoontjes. Vorig jaar september werd ik opgeroepen om een uitstrijkje te laten maken. De uitslag was pap 3a. Ik schrok hier behoorlijk van. Volgens de huisarts heb je deze uitslag al bij een schimmelinfectie ofzo. Dus probeerde ik me verder geen zorgen meer te maken en ik moest over een half jaar terugkomen. In april weer een uitstrijkje gemaakt en toen bleek dat het zelfs erger was geworden. PAP 3B! De dokter belde me binnen 2 weken met deze uitslag. Ik werd doorverwezen naar het ziekenhuis.
Gelukkig kon ik binnen een week al terecht in het ziekenhuis. Ik kreeg een Colposcopie en er werd een biopt weggenomen. Een week later mocht ik terugkomen voor de uitslag. Maar ze hadden niet het "juiste" weefsel weggenomen dus wist ik nog niets!
Een week later moest ik terug voor een poliklinische ingreep. Ze hadden een "plekje" gezien wat onrustig was en dit gingen ze uit de baarmoederhals schillen en dichtschroeien. Deze ingreep heet LEEP. Het weefsel werd opgestuurd voor onderzoek en 10 dagen later kreeg ik de uitslag en dat is vandaag. Het plekje wat ze hebben weggehaald is ruim met randen weggeschild en de randen zijn vrij van onrustige cellen. Dus volgens de arts zou het nu goed moeten zijn en over 3 maanden terugkomen. Dit is dus goed nieuws voor mij.
Ik ben erg bang geweest dat het niet goed zou zijn en haalde me van alles in mijn hoofd. Gelukkig dat het veelal goed afloopt.
Jeannette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten