17 dec 2008

Marlies' verhaal (juni 2004)

hallo ik zal mezelf even voorstellen, mijn naam is marlies en ben 30 jaar. ik heb een dochter van 2 jaar. in okt 2003 ben ik gestopt met de pil en tegerlijkertijd kreeg ik een oproep voor het BVO. Nou ik een afspraak met de ha gemaakt en heb een uitstrijkje laten maken, nietsvermoedend natuurlijk. na 3 weken belde ik voor de uitslag en de assistente zei me dat het pap4 was. ik wist helemaal niet wat dat inhield en ze zei dat ik een afspraak met de gyn moest maken, maar geen zorgen want je wordt nogal gauw naar het ziekenhuis gestuurd. ik had nooit ergens last van alleen best veel afscheiding, maar geen buikpijn, bloedverlies ofzo. de week erop kon ik al komen en de gyn vertelde dat het een beginstadium van bmhk kon zijn. dat was wel schrikken en ik zag mijn hele toekomst al wegvallen. twee dagen erna kon ik al komen en toen hebben zestukken van mijn bmh eraf gehaald. na twee weken kreeg ik telefonisch de uitslag.....er zaten wel verkeerde cellen maar het was goedaardig. toen viel er een last van me af ONGELOOFLIJK.drie maanden erna moest ik terugkomen voor opnieuw een uitstrijkje en de uitslag daarvan was ineens pap1. ik was heel blij natuurlijk maar aan de andere kant denk je hoe kan dat nou. toen kreeg ik weer "groen licht" om weer zwanger te mogen worden en moet in sept weer terugkomen. nou vraag ik mezelf af of deze ingreep gevolgen heeft voor de vruchtbaarheid? met mijn dochter was ik de tweede maand, na dat ik was gestopt met de pil, al zwanger. christine ik ben blij dat je dit doet want zo weet ik dat er meer vrouwen zijn met dit probleem.

groetjes Marlies

Geen opmerkingen:

Een reactie posten