17 dec 2008

Daphne's verhaal (oktober 2008)

Hoi hoi

Ik ben een jonge meid van 27 en inmiddels een moeder van een prachtige dochter van nu 2,5 mnd oud. Maar om zo ver te kunnen komen heeft het veel voeten in aarde gehad.

In februari 2007 besloten mijn man en ik om te stoppen met de pil om dat we graag een kindje samen wilde hebben. Echter ik kreeg een infectie aan mijn eileiders toen ik stopte daarmee. Mijn huisarts vond dit erg vreemd voor een jonge dame van 26 en zei ik doe ook het gewone uitstrijkje even bij je voor de zekerheid. Na een maand wachten kreeg ik de uitslag PAP3 A. en ik moest dus terug komen voor een herhalings uitstrijkje. Dus ik der weer heen en weer een maandin de zenuwen zitten. Weer een foute uitslag van PAP3 A. Ik werd doorverwezen naar een gynocoloog en schrok me kapot natuurlijk want had inmiddels ook het een en ander gelezenop het internet.Maar goed na enige wachtijd van weer een maand!!! ik naar het VU toe voor een controle. Tijdens deze controle zei de gynocoloog gelijk al dat ziet er neit best uit meis. En nam een 6 tal biopte weg van mijn baarmoedermond. Ze zei waarschijnlijk is het CIN3 of meer maar we moeten het nog op kweek zetten dus over een maand hoor je meer. Weer een maand in de stress zitten. Na deze maand kregen we de uitslag ja hoor CIN3 en het moest meteen weg gehaald worden voor het erger zou worden want het zat al in mijn baarmoedermond en niet alleen aan de buitenkant meer. In okt 2007 hebben ze het weg gehaald allemaal en natuurlijk vroegen we de gyn gelijk hoe zit het met kinderen krijgen want daar zijn we mee bezig. Hij zei, zo bot als hij was, nou zou maar eerst eens een half jaartje wachten of alles wel weg is en nix terug komt en als je mazzel hebt lukt het je dan. Ik in tranen met tuiten daar ging mijn wens om moeder te worden en ik was pas 26.....niet eerlijk vond ik het. Na 4 weken bleef ik heel erg lekken en vloeien en vertrouwde het niet weer terug naar het ziekenhuis. Had ik een infectie gekregen aan de geopereerde plek en de wond was totaal nog neit dicht. Alleen was het ook zo dat ik overtijd was niet veel dagen maar toch echt wel overtijd. Ik die maandag een test gehaald en verdomd maar waar ik was zwanger!!!!! Het beste wat me in die tijd is overkomen.Ik kon alleen door die zwangerschap niet voor mijn half jaarlijkse controle in april dus of het terug is gekomen geen idee. Op 3 aug 2008 ben ik bevallen van dus een prachtige dochter en 1 okt 2008 hebben ze het uitstrijkje weer gedaan. De 29ste krijg ik de uitslag en we hopen maar het beste maar vrezen het ergste. 1 ding is wel de gyns in het VU zijn echt *** nare gyn's want die hebben alleen maar zo iets van wat stel je je aan meis de wereld vergaat toch niet totaal geen gevoel je bent gewoon een nummertje. Ik loop nu in het zaans medisch centrum en die bevallen me prima zijn te minste gyn's met een beetje gevoel in hun lijf en nemen ook de tijd voor jou als vrouw. Maar dit is mijn mening. Maar goed nu nog een week in de stress zitten en maar duimen dat alles schoon is.

Ik wil iedereen heel veel sterkte wenzen die in de spaning zit voor hun uitslagen of in afwachting zit voor hun operatie.

Groetjes Daphne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten