17 dec 2008

Lindas verhaal (juli 2004)

Hallo allemaal, Mijn naam is Linda en ik ben 30 jaar ik woonsamen en heb geen kinderen. Bij mij begon "het" vorig jaar. Ik had al langere tijd last van bruine afscheiding en soms bloed verlies. Telkens als ik hier mee naar de huis arts ging kreeg ik te horen dat het een schimmel infectie was of dat ik een lichte blaas ontsteking had, en werdt vervolgens met een paar pillen naar huis gestuurd. In december kreeg ik een oproep voor het onderzoek naar baarmoederhalskanker. Het uitstijkje werdt afgenomen door de huis arts en ik zou als het niet goed was na een week een telefoontje krijgen. Na een week hoorde ik niks dus ik ging er van uit dat het goed was, echter na twee weken werdt ik als nog gebelt. Het was pap3b maar ik moest me geen zorgen maken. Ik kreeg een door verwijzing naar een gynaecoloog. Deze gyn vertelde mij ook dat ik mij geen zorgen moest maken en dat ik nog jong was en dat het door het HPV virus kwam. Vervolgens kreeg ik een colpo en een bioptie, er zijn 6 biopten weg gehaald. Twee weken later kreeg ik de uitslag.....cin3 het was niet goed. Ik moest mij vooral geen zorgen maken, ze gingen nu een lisexie doen waarbij ze nog wat meer weefsel zouden weg halen. Maar de kans dat ik kanker had was heel klein.Twee weken na de behandeling kreeg ik de uitslag...... het was kanker. De grond zakte onder mijn voeten weg. Een week later zat ik in een ander ziekenhuis. Ik kon nog "kiezen"uit een baarmoederbesparende operatie of alles er uit. Ik heb gekozen voor een Wertheim-meigs operatie waarbij de baarmoeder-baarmoederhals-lymfen-steunweefsels verwijdert worden. De reden voor deze keuze is omdat de baarmoederbesparende een nieuwe methode is en de kans bestond dat de kanker in de lymfen zou zitten. In februari heb ik de operatie gehad, en het was een zware en moeilijke periode. Een week later kreeg ik de uitslag, en gelukkig zat er niks in de lymfen en hoefde ik geen na behandeling. In totaal had ik een tumor van 7 bij 8 mm in mijn baarmoederhals. Het gaat nu goed met mij, maar het herstel duurt toch echt wel een half jaar. Ik heb alleen geen kinderen en ik zal deze ook niet krijgen. Ik ben alleen erg blij dat ik optijd was en dat het weg is.
Liefs Linda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten