17 dec 2008

Christina's verhaal (februari 2005)

Hoi allemaal.
Mijn naam is Christina en ik ben 30 jaar en moeder van drie kinderen van 10, 5 en 4 jaar.
Eind november 2004 heb ik i.v.m. het BVO een uitstrijkje laten maken bij mijn huisarts. Negen dagen later lag er een briefje van de huisarts of ik z.s.m. contact wilde opnemen voor de uitslag en ik wist meteen dat dat niet goed zat.
De uitslag was een pap 3 b en ik moest onmiddelijk naar de gynaecoloog. Op 20 december kon ik daar terecht en tijdens de colposcopie werd duidelijk dat het aangetaste gebied erg groot was. Er is een biopt genomen en op 5 januari kreeg ik daar weer de uitslag van; CIN 3. Er moest een lisexcisie plaatsvinden en een inwendig onderzoek om te bepalen of het naar binnen geslagen zou zijn. Op 24 januari vond dit plaats en werd gedaan door mijn eigen gynaecoloog. Ik heb veel last gehad van bloedingen en ik vloei nu, 2 weken later, nog steeds.
Voor mijn gevoel zal de uitslag hiervan ook niet best zijn, vooral omdat ik achteraf gezien al aardig wat klachten had, zoals contactbloedingen en onverklaarbare bloedingen buiten de menstruatie om. Ik weet dat aan het feit dat ik een spiraal heb en ben er zelfs voor naar de huisarts geweest die ook hetzelfde dacht. Nu wacht ik op de uitslag en die krijg ik op 16 februari, dus de spanning is ongekend!
Ik zou willen dat er een betere voorlichting komt voor jonge vrouwen over de gevaren van bmhk en de symptomen daarvan, omdat je op jonge leeftijd er niet makkelijk bij stilstaat dat dit ook jou kan overkomen.
Ik wens iedereen heel veel sterkte en beterschap en ik zal na de uitslag een update sturen.
Christina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten