17 dec 2008

Marinka's verhaal (oktober 2001)

Ik wil graag mijn verhaal vertellen: 3 jaar geleden werd ik door mijn huisarts doorverwezen met spoed met pap 4. Het lab had er een bijlage bij gedaan met verzoek om een biopt. Er stond bij carsinoma in situ en een invasief proces niet uit te sluiten. Hier ben ik dus na een jaar pas achter gekomen. Hij heeft mij niet behandeld!!!!! Hij heeft alleen 4 uitstrijkjes verdeeld over een jaar genomen. Deze gaven omdat hij ze ook verkeerd heeft afgenomen op een gegeven moment pap 1 aan. Telkens bloedde ik hevig hij zei van af de eerste afspraak al dat het vanzelf weer over zou gaan!!!!!!!. Omdat ik het niet meer vertrouwde ben ik naar een ander ziekenhuis gegaan, daar namen ze meteen een biopt na de verhalen die ze hoorde. Na 3 weken de uitslag baarmoederhalskanker. Ik heb toen 2 baarmoederdesparende operaties gehad (conisatie). De kanker zat al te ver en mijn baarmoeder moest eruit. Ik had zo graag kinderen gewild, ik kan het maar niet verwerken en vooral omdat het allemaal zo ver niet had hoeven te komen als die eerste gynaecoloog mij meteen had behandeld zo als het hoort. Ik loop nu al meer dan een jaar bij een advocaat en zijn medisch-adviseur heeft nog veel meer fouten ontdekt. Overal word ik met kinderloosheid geconfronteerd, dit doet onmenselijke pijn. Ik heb mijn ouders ook heel jong verloren aan kanker en daarom had ik zo graag zelf een gezinnetje gewild.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten