17 dec 2008

Arianne's verhaal (maart 2008)

Lieve Christine, jouw site is voor mij een grote steun geweest.
Maart 2007 deed ik mee aan het bevolkingsonderzoek, uitstrijkje.
Eind April kreeg ik te horen dat ik pap 4 had, voorstadium van baarmoederhals kanker. Paar dagen daarna onderzoek bij gynacoloog gehad en zijn er stukjes weggehaald voor onderzoek. Een week later heb ik een conisatie ondergaan, en ben ik plaatselijk verdoofd. Dat inhoud 4 verdovings injecties in de baarmoedermond, dit heb ik als heel pijnlijk ervaren, van te voren was tegen mij gezecht dat deze injecties goed te verdragen waren, vond ik niet. Ik was erg nerveus voor de operatie en had van te voren een goede pijnstiller ingenomen en een ontspanningsmiddel, maar die injecties vond ik erg. De conisatie heb ik niet gevoeld. En na 12 minuten liep ik weer aangekleed ,de operatie / behandel kamer uit, beduusd..van wat me overkomen was. Mijn uitslag was dubieus, de snijranden bij de baarmoedermond waren niet geheel schoon, het was moeilijk te zien, aldus mijn gynacoloog. Toen ik mijn gynacoloog vertelde hoe pijnlijk ik de ingreep vond zei hij, u heeft waarschijnlijk een gevoelige baarmoeder...
Voor mijn conisatie ben ik trouwens direct begonnen met 2 x dd biologische anti oxidanten om mijn weerstand flink te verhogen, of dit mij heeft geholpen weet ik niet, maar na 3 maanden weer op controle te zijn geweest kreeg ik te horen dat ik pap 1 had...,schoon.....wauw. Een half jaar later, afgelopen Februari weer op controle geweest, pap 1...Godzijdank....
Dit is dus een verhaal met een goede afloop...dat kan gelukkig, ook met pap 4
Ik wens iedereen sterke en een gezond verloop.
Liefs Arianne (35 jaar)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten