17 dec 2008

Louisa's verhaal (januari 2006)

Ik ben Louisa 32 jaar en heb in december te horen gekregen dat mijn uitstrijkje niet goed was pap3A ik moest de volgende dag bij de gynaecoloog komen en zij heeft een colposcopi gedaan, en daarbij stukjes weefsel afgenomen een week later kreeg ik hier de uitslag van cin3. Hierna heb ik op 17 januari een lisconisatie gehad en heb hier nog geen uitslag van ik moet 7 februari komen voor de uitslag hiervan, ik ben echt op van de zenuwen.....Ik zal even de voorgeschiedenis vertellen waardoor ik op ben van de zenuwen, mijn moeder heeft 16 jaar geleden baarmoederhalskanker gehad haar pap uitslag was 3B na biopt ook een conisatie gehad en alles was niet goed me moeder heeft toen de wertheim operatie gehad. Daarna is het met mijn moeder gelukkig heel goed gegaan maar toch heeft zij een vreselijke tijd gehad en heeft zich heel erg ingezet voor stichting olijf en was ook regiovrouw. Nu dus 16 jaar later herleven we het opnieuw en ook voor mijn moeder is dit vreselijk! Ik zelf heb 3 kinderen waarvan de middelste is overleden, afgelopen mei was ik spontaan ondanks anticonseptie inverwachting ik zag het als een kadootje en het bleken er nog eens twee te zijn ook, ik had heel sterk het gevoel (ze willen boven iets goed met me maken) helaas is dat uitgelopen op een miskraam en daardoor is het balletje gaan rollen en een paar maanden later was dus mijn uitstrijkje niet goed, door de miskraam heb ik nog heviger het gevoel dat ik nog zo graag een kindje wil.... het is niet het allerbelangrijkste dat is natuurlijk mijn gezondheid, maar zou het toch vreselijk vinden als ik mijn baarmoeder zou kwijtraken netzoals het bij mijn moeder is gegaan...Ik zou heel graag reacties willen ontvangen en ben erg benieuwd naar verhalen van anderen, vandaag is het twee weken geleden van de lisconisatie en nog een week voordat ik de uitslag krijg, mijn moeder denkt dat als het niet goed had geweest dat ik het nu wel gehoord zou hebben is dat jullie ervaring ook??Alvast bedankt en veel liefs Louisa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten